Duurzaam initiatief 'Fill the Cup', in samenwerking met het World Food Programme van de Verenigde Naties, krijgt dit jaar speciale aandacht op de BBB, horecavakbeurs voor Zuid-Nederland. De beurs vindt plaats van 30 januari tot en met 2 februari in MECC Maastricht. De beursorganisatie hoopt zo restaurateurs te enthousiasmeren voor de inzet
voor kinderen in Derde Wereld landen.
*Fill the Cup*
Fill the Cup is een organisatie die zich inzet voor schoolmaaltijden voor kinderen in de Derde Wereld. Voor beursbezoekers is er dit jaar aandacht voor het initiatief omdat de ondernemer MVO steeds belangrijker gaat vinden.
*Het initiatief*
Door per uitgeserveerde maaltijd twintig cent extra in rekening te brengen aan haar gasten, helpt een bij Fill the Cup aangesloten restaurant kinderen in Derde Wereld landen aan een voedzame maaltijd. Niet alleen krijgt elk kind zo goede voeding, ook draagt het initiatief bij aan onderwijs, verzorging én biedt het indirect een betere toekomst voor de kinderen.
~Myrtille Vromans~
Duurzaam initiatief op BBB
20 januari 2012