Brasseriesetting stuwt omzet lunchrooms

1 januari 2012
Brasseriesetting stuwt omzet lunchrooms

Lunchrooms zijn veelal dagzaken, waarbij men denkt aan broodjes, kleine gerechten, koffie, thee en frisdranken. Uit de Lunchroom Marktverkenning blijkt echter dat de brasseriesetting voor lunchrooms een grote omzetkans is. Veel lunchrooms bieden, naast ontbijt en lunch, in toenemende mate diner aan. Dit verklaart de term 'braserriesetting'. Voor lunchrooms een kans, maar ook een investering in apparatuur, tijd, personeel en een verruiming van de kaart. Hier komt u als leverancier in beeld: bereikt u alle lunchrooms al? Download hier de "Lunchroom Marktverkenning 2012":http://www.lunchroom.nl/downloads.html en lees meer over de omzetkansen voor u en de groeimarkt die binnen de horeca uitstekend presteert.

*De lunchroomcijfers op een rijtje*
« De gemiddelde levensduur van een lunchroom is in de afgelopen 12 jaar gestegen van 4 naar 8 jaar
« 70% van de omzet van een lunchroom wordt gegenereerd door ‘food’
« 30% van de omzet van een lunchroom komt uit de ‘drinks’
« 70% van de lunchrooms is gelegen in (stads)centra
« Het aantal lunchrooms is in 2011 verdubbeld ten opzichte van 1995
« Het vakblad Lunchroom bereikt zeven maal per jaar alle lunchroomhouders in Nederland
« Het aantal snackbars daalt al ruim 15 jaar op rij
« De lunchroom krijgt een gemiddelde consumentenwaardering
van 7,6. Hier zit duidelijk een stijgende lijn in.
« Subway streeft in 2010 met 33.749 vestigingen McDonald’s
voorbij (32.737 filialen)
« De prijs van een kop koffie is
gemiddeld €1,93 en van een kop thee €1,84
« Er is meer behoefte aan intieme inrichting
« 43% van alle horecabezoekers bezocht een lunchroom
« De gemiddelde besteding per lunchroomgast is in de afgelopen vier jaar met 17% gestegen

Meer weten over de lunchroombranche? Bel ons op (030) 251 22 70.

Overig nieuws