Hoe heet je zaak: Onder Ons in Reek
Locatie: Reek (Noord-Brabant)
Wat is de bestseller op de kaart: ‘Broodje Noordhoek’ (broodje met zelfgemaakte ragout)
Prijs kopje koffie: €2,20
Prijs kopje thee: €2,00
Prijs frisdrank: €2,20 - €2,30
Goedkoopste gerecht: €3,50 (huisgemaakte Monchoutaart)
Duurste gerecht: €12,50 (carpacciosalade)
Zitplaatsen binnen: 30
Zitplaatsen buiten: 30
Hoe zou jij je lunchroom willen omschrijven?
Gezelligheid staat voorop, we zijn flexibel en luisteren goed naar wat de klant wil. Wij zijn er voor ieder bijzonder moment. Dat is trouwens ook onze visie: even stilstaan bij het moment, tijd maken voor elkaar en gewoon genieten van de goede dingen. Onze inrichting is industrieel en gezellig.
Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Op zondag 27 mei was er een wolkbreuk boven Reek en omstreken. Ons pand ligt veertig centimeter onder NAP, Onder Ons werd dus al snel ‘Onder Plons’. Onze onderneming liep een stukje onder water en er kwamen veel mensen uit het dorp helpen om het water weg te werken.
Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Bob Hutten. Hij is een ondernemer die ook inziet dat verspilling van voedsel aan de orde van de dag is. Ook hij zet zich in om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een gezicht te geven in onze maatschappij.
Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Ambachtelijk en puur. Mensen gaan steeds meer letten op E-nummers en de herkomst van producten. De consument is bewuster bezig met wat men eet.
Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Op een glimlach en aandacht voor de klant. Dat zijn ook nog eens elementen die niets kosten, maar wel van levensbelang zijn voor je zaak. Daarnaast kwalitatief goede en verse producten. Ons motto is ‘van boer tot bord’, de meeste ingrediënten komen van de boeren in de buurt. Dat proef
je!
Waar bespaar jij op?
Alles behalve de kwaliteit. We zijn continu bezig om processen te veranderen om waste tegen te gaan en het verbeteren van inkoop, personeelsbezetting en verbruik van energie en water.
Wat doe je in je vrije tijd?
Søren is interieurbouwer, en heeft vrijwel alles binnen Onder Ons gemaakt. Denk aan de tafels, de vloer, de lampen en de tegels in het toilet. Mariska tennist in haar vrije tijd. Bo gaat graag uit eten.
Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Lunchrooms krijgen een steeds socialer aspect. Mensen zoeken een ontmoetingsplek buiten hun thuisomgeving en hun werk. We zien dit ook in onze eigen horecagelegenheid, jong en oud komt langs.
Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Als ondernemers hopen we iets toe te voegen aan ons dorp Reek. Reek had tot voor kort geen horeca (op 29 april 2017 hebben wij onze deuren geopend). We zijn van mening dat je in je eigen dorp een kopje koffie of pilsje moet kunnen drinken.
Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
We onderscheiden ons door middel van het concept. Duurzaam en maatschappelijk ondernemen en een eerlijk verhaal.
Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
We hebben onze eigen website: www.onderonsinreek.nl. Verder zijn we actief op onze eigen Facebook-, Instagram- en Twitterpagina. Beoordelingen kunnen mensen doorgeven via Tripadvisor.