Finding Dory zwemt vanaf 29 juni de Nederlandse bioscopen in. Om deze bioscooprelease te vieren, slaan Bakker Bart en Disney de handen ineen voor een gezamenlijke campagne. Kinderen kunnen vanaf vandaag, 13 juni, hun hart ophalen bij Bakker Bart, want vanaf nu staan 175 winkels helemaal in het teken van Disney•Pixar's Finding Dory. Zo ontvangen kinderen gratis knipvellen voor een Dory memoryspel, is er een speciale kidslunch en kan er gespaard worden voor nieuwe en bekende Finding Dory karakters.
Opvallende campagne
Iedereen die tussen vandaag en 10 juli bij Bakker Bart een besteding doet van 5 euro, ontvangt een Finding Dory premium. Elke week is er een nieuw karakter, zodat er uiteindelijk 4 verschillende premiums gespaard kunnen worden. Naast deze premiums ontvangen kinderen gratis knipvellen waarvan een Finding Dory memoryspel kan worden gemaakt en wordt er een speciale kidslunch voor 2,50 euro geïntroduceerd. Deze campagne wordt ondersteund door een TV-commercial op Disney Channel, een speciale themafolder met landelijke verspreiding en diverse POS-materialen voor in de winkel. Daarnaast worden digitale nieuwsbrieven, de Bakker Bart-website, diverse online folders en Facebook ingezet
Toekomstige samenwerkingen
Na deze promotie gaan Disney en Bakker Bart kijken naar toekomstige samenwerkingen. Samenwerkingen in de vorm van promoties rondom producten maar mogelijk ook op de ontwikkeling daarvan. Bij deze promoties zullen de gezondere producten uit het assortiment van Bakker Bart in de schijnwerpers staan. “Naast dat de doelgroepen naadloos aansluiten zien wij in Bakker Bart een goede partij om, met de focus op de gezondere producten uit hun assortiment, een samenwerking aan te gaan. Wij willen onze karakters en verhalen inzetten om gezondere keuzes leuker en makkelijker te maken voor families.” aldus Paul Carpentier, director Disney Media+. Ook Bakker Bart is enthousiast over de samenwerking. “Bakker Bart ontvangt veel verschillende klanten, van studenten die onderweg naar college even gauw een ontbijtje komen halen, vaders en moeders die voor de hele week brood inkopen tot gepensioneerden die een traktatie voor in het weekend komen halen en meteen gezellig een kopje koffie blijven drinken,” zegt Wim Deijns, hoofd commercie bij Bakker Bart. “Wij waren op zoek naar een partner die al deze doelgroepen iets te bieden heeft. Hierin zijn we met Disney zeker geslaagd.”