Vorige jaar veroverde Nederland’s eerste cookie dough bar Baker’s Dough al voor de opening de hongerige harten van iedere ‘foodie’ in het land. Maandenlang kwam er geen einde aan de rijen voor de shop en reisde men stad en land af om het safe-to-eat rauwe koekjesdeeg te proeven. Onlangs benoemden diverse horecavakbladen daarnaast het concept van Baker’s Dough als een van de beste trendconcepten van 2017, maar Baker’s Dough is meer van plan. ‘Dough Big or Dough Home’ is de gedachte van de ondernemers en dat willen ze waarmaken ook!
Bezorgmarkt
Zo lanceerde lanceerde Baker’s Dough eind vorig jaar vanuit de winkel de Doughlicious-patisserielijn, met cookie dough taarten en cookie doughbons speciaal voor horecagelegenheden, betraden ze de bezorg- en bestelmarkt met heerlijke cadoughbox pakketten en kwam er zelfs een specifiek ‘Yes I dough’ – assortiment bij voor bruiloften.
Bakfiets
Nu is hét moment aangebroken dat Baker’s Dough heel Nederland gaat bereiken: met een splinternieuwe unieke bakfiets om op kleine evenementen te staan en op termijn ook een truck die het land door kan rijden! Alleen al bij de aankondiging hapte Nederland (en omstreken!) gulzig toe… De aanhoudende, brandende vraag naar het cookie dough blijft zowel online als offline dan ook maar stijgen. Ondernemer Paul Bakker ziet 2018 dan ook als hét jaar om het product bekend en bereikbaar te maken bij de grotere retailers en horeca-leveranciers. “Iedereen in Nederland moet immers kunnen genieten van deze goddelijke traktatie”, aldus Mr. Baker zelf.
De slogan van het bedrijf kunnen wij inmiddels niet meer dan beamen: Baker’s Dough, just keep on doughing it!