Op de vijfde editie van de Nationale Lunchroomdag gaf Art Frickus, eigenaar onderzoeksbureau Conspicuous, een presentatie voor de lunchroombranche. Lees wat u heeft gemist.
*Verhaal vertellen*
Art Frickus ging in op de kunst van verleiden. Weet wie uw doelgroep is, weet wie uw lunchroom bezoekt, kent u het verschil in wensen tussen man en vrouw? Heeft u dit bepaald, dan is het tijd om te verleiden. "U moet een verhaal vertellen. Probeer minimaal drie zintuigen tegelijkertijd van uw gast te verleiden. Gasten willen graag een stukje van zichzelf terug zien in het product. Bijvoorbeeld door zelf een broodje te kunnen samenstellen. Zorg ervoor dat u uniek bent. Onze hersenen misleiden ons constant. U kunt daar gebruik van maken. Vertel een verhaal en neem uw klant mee", aldus Frickus in zijn presentatie.
*Bruikbare tips*
Frickus gaf ook een aantal tips mee voor de lunchrooms. Zo ging hij in op geurbeleving. "Werk onbewust met geuren. Bijvoorbeeld de geur van sinaasappelen als u verse jus d'orange serveert. Of de geur van vers brood. Uit onderzoek is gebleken dan 16 procent langer blijft in een zaak door een geurbeleving. Ook muziek werkt goed. Van klassieke muziek krijgt men honger. Stem uw muziek af op de doelgroep."
~Myrtille Vromans~
Art Frickus over het verleiden
19 maart 2013