Odette Hoogland, Hostmanship Group Nederland, spreekt op de Nationale Lunchroomdag over 'de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn'. Lunchroom sprak met de dame in kwestie.
*Gastvrijheid in de lunchroombranche*
In een inspirerend verhaal geeft Odette Hoogland op de Nationale Lunchroomdag u een verfrissende kijk op hoe u uw gasten op eenvoudige wijze het gevoel kunt laten geven dat ze welkom zijn. Hoogland is consultant bij de Hostmanship Group. Zij geeft in haar presentatie haar visie over gastvrijheid/hostmanship in de lunchroombranche. Hoogland: "Het is goed om weer eens te worden herinnerd aan de kracht van hostmanship, danwel geïnspireerd te raken door de mogelijkheden ervan. Wij geloven dat hostmanship als het ware ook 'crisis bestendig' is."
*Hoe zorgt uw presentatie op de Nationale Lunchroomdag voor meer rendement in een lunchroom?*
"Op toegankelijke wijze reiken wij in een kort tijdsbestek handvatten aan, vanuit de visie van Hostmanship. Deze kunnen direct de volgende dag ingezet worden, terug op de werkvloer."
*Waarom moet iedere lunchroomondernemer naar uw presentatie komen?*
"Ons verhaal is positief. Je stelt vragen en je denkt na over keuzes in het verstrekken van gastvrijheid. Het verhaal is verfrissend en inspirerend. Ziet u uw medewerkers en leveranciers al als gasten en behandelt u de ander zoals uzelf behandeld wilt worden, of zoals de ander behandeld wil worden? In ons verhaal werken wij met herkenbare voorbeelden en situatieschetsen, herkenbaar voor ieder mens in contact met een ander mens: wanneer voel jij je eigenlijk ergens welkom? Hoe ziet jullie hostmanship er dan uit?"
*Wat mist een lunchroomondernemer als hij niet naar jouw presentatie komt?*
"Een kans om samen met andere ondernemers en mijzelf, de dialoog aan te gaan over een verfrissende heldere visie op het behalen van meer rendement (gasttevredenheid, medewerkerstevredenheid, omzet), waarbij het pas begint bij het verlenen van goede 'service' aan je gasten."
*Hoogland op Nationale Lunchroomdag*
Hoogland geeft op 18 maart een presentatie met beeldmateriaal, veel voorbeelden en gaat de dialoog aan. "Interactie staat voorop en wij zullen ook een filmpje met u delen." Met goede gastvrijheid bent u onderscheidend en daar kiest de gast voor. Houd de website van "lunchroom.nl":http://www.lunchroom.nl/ in de gaten; wij informeren u over alle ontwikkelingen, het programma, de deelnemers en de inschrijvingen.
*Op de foto*: Odette Hoogland
~Myrtille Vromans~
Uniek verhaal over gastvrijheid
23 januari 2013