Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode.
Wekelijks presenteren we je zo'n verhaal. Dit keer een interview uit 2018. We bezochten Arno Buijs, commercieel manager food bij HEMA, in het restaurant van de HEMA in Tilburg.
“Eigenlijk is alles veranderd binnen het foodconcept en dan heb ik het niet alleen over het restaurant. De verschillende onderdelen waren immers altijd verspreid over de winkel. Take-away voorin de winkel, gebak even verderop en houdbare producten vond je vaak zelfs bij de kassa. Dat kan verwarrend zijn voor de klant. Nu is eten en drinken duidelijker samengevoegd in één wereld, vooraan in de winkel. Het restaurant is wel apart. Food is belangrijk voor ons, want een derde van de winkel bestaat uit dit onderdeel en we hebben er nu meer aandacht voor. Take-away heeft bijvoorbeeld ook zitgelegenheid gekregen; in deze afdeling nuttig je een worstenbroodje, juice of koffie, maar bijvoorbeeld ook belegde broodjes en de traditionele rookworst. Take-away loopt in de nieuwe opzet over in ‘houdbaar’, wat vervolgens weer doorloopt in de versafdeling. Dit zorgt voor meer eenheid, terwijl het niet losstaat van de rest van de winkel.”
Dit artikel lees je terug via deze link.
Dossier
Iedere week blikken we terug op een historisch verhaal uit Lunchroom. We bundelen deze verhalen in het dossier, dat je hier vindt en wekelijks wordt aangevuld.
Blijf op de hoogte
Eén keer per week het actuele en relevante lunchroomnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.
LU21Jaar