Zeven mbo-studenten hebben met Âkrijtglas de prijs voor het meest innovatieve en duurzame product gewonnen. Het voetje van het wijnglas is geverfd van krijtglas zodat er op geschreven kan worden.
*Veertig miniondernemingen*
Studenten van het mbo en hbo uit regio Arnhem, Nijmegen, Wageningen en de Achterhoek streden bij de Company Launch om de bekers. De wedstrijd vond plaats bij de Kamer van Koophandel in Arnhem, waar veertig miniondernemingen in maximaal twee minuten tijd hun bedrijf en product presenteerden aan onder meer jonge ondernemers uit de regio en aan coaches uit het bedrijfsleven.
*Visie*
De jury bestond uit vertegenwoordigers van de Kamer van Koophandel, ABN Amro en de stichting Jong Ondernemen. Daarbij werd gekeken naar product, presentatie en toegevoegde waarde. "Het is niet alleen een product, het gaat om de hele onderneming, de visie er achter. Onze minionderneming is een totaal uitgewerkt concept, inclusief een zelfontworpen website ("www.krijtglas.webklik.nl":http://krijtglas.webklik.nl/page/home)", vertelt winnares Romy Starink.
*Kerstpakketten*
Dat het niet alleen bij een idee gebleven is, blijkt uit de verkoopcijfers. In kerstpakketten zijn heel wat verkochte krijtglazen meegegaan. Starink: "Het betekent dat we winst hebben gemaakt en dat we onze aandeelhouders hun inleg van 15 euro met een winst van 130 procent kunnen terugbetalen."
~Myrtille Vromans~
Studenten ontwerpen krijtglas
18 januari 2013