Amsterdam Airport Schiphol zet haar samenwerking met HMSHost International, de wereldleider op het gebied van eten & drinken, de komende jaren voort. Speerpunt in de samenwerking is de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In de nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal. HMSHost heeft Schiphol het vertrouwen gegeven dit waar te kunnen maken.
Met een gevarieerd horeca-aanbod wil Schiphol een bijdrage leveren aan een positieve reiservaring van passagiers. Inspelend op de veranderende behoefte van reizigers, werken Schiphol en HMSHost intensief samen bij de ontwikkeling van innovatieve en duurzame horecaconcepten. De luchthaven is een proeftuin en springplank voor Nederlandse merken met een internationale ambitie. Zo bereiden partijen op dit moment de komst van Avocado Show voor. Ook zal op verschillende plekken in de terminal sneller van concepten worden gewisseld om hiermee aansluiting te houden op veranderende passagiersbehoeften en trends.
Gezond en bewust
“Ons partnership met HMSHost heeft zich meer dan bewezen en we zijn trots dat we deze de komende jaren voortzetten om onze ambities op het gebied van food & beverage vorm te geven. Met ons horeca-aanbod spelen we in op de veranderende wensen van onze passagiers, bijvoorbeeld als het gaat om gezond en bewust. Door de intensieve samenwerking met HMSHost zijn we in staat onze reizigers een verrassende en complete horecabeleving te bieden. Met aandacht voor duurzaamheid en de vertegenwoordiging van meer lokale horecaconcepten op onze luchthaven,” zegt Tanja Dik, Directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol
“We zijn zeer verheugd dat we zelfs in tijden van COVID-19, waar de sector voor grote uitdagingen staat, deze succesvolle samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol te kunnen voortzetten. Dat geeft nog meer waarde aan ons jarenlange partnership en het is tegelijkertijd een positief teken voor de industrie om te blijven geloven in de toekomst,” zegt Walter Seib, CEO of HMSHost International.
De luchthaven werkt al sinds 1995 met HMSHost samen, die de grootste Food en Beverage leverancier is met 79 horecalocaties op Schiphol. Schiphol en HMSHost werken nauw samen aan nieuwe ontwikkelingen en concepten. Bijvoorbeeld de Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek, waar verloren groenten een tweede leven krijgen. Ook vond onlangs in samenwerking met HMSHost de introductie van vooraf en contactloos eten en drinken bestellen plaats.