Salsa Shop heeft op 28 maart haar grootste en meest ambitieuze vestiging tot nu toe geopend in de Reguliersbreestraat in Amsterdam. De flagshipstore van de Mexicaanse fast-casualketen waagt zich als Nederlands bedrijf in een van de drukste horecastraten van Amsterdam.
Op een toplocatie in het centrum van de stad, omringd door internationale fastfoodketens, test Salsa Shop haar kracht als merk en zet het een nieuwe standaard neer met een compleet vernieuwd interieur en een vooruitstrevend operationeel systeem.
Louis Wesseling, mede-eigenaar van Salsa Shop: “Dit is voor ons een ultieme test. We geloven dat Salsa Shop nu sterk genoeg is om te concurreren op een high-traffic locatie, tussen de grote jongens. We manoeuvreren tussen de gevestigde fastfoodnamen, maar laten zien dat er ruimte is voor kwalitatieve en verse Mexicaanse gerechten in het fast-casualsegment. Een hoogwaardig alternatief en vers, voor dezelfde prijs en zonder schuldgevoel.”
In december 2024 spraken wij met Louis Wesseling voor de rubriek 'Groots ondernemen'. Wesseling deelde met ons het verhaal achter de start, het heden en de toekomst van Salsa Shop. "Het is een klein wonder." Lees het hele interview hier.
Grootste locatie en innovatie in snelheid
De nieuwe vestiging van Salsa Shop beslaat 240 vierkante meter en biedt plaats aan 90 gasten. Dit is niet alleen de grootste locatie tot nu toe, maar ook de eerste waarin een nieuw operationeel systeem wordt geïntroduceerd. Voor het eerst worden twee aparte ‘make lines’ in gebruik genomen– één voor bestellingen aan de balie en één voor kioskbestellingen. Hiermee wordt de doorstroom nog beter geoptimaliseerd. Daarnaast introduceert de flagshipstore een grab & go, waarbij voorverpakte gerechten als burrito’s en salades direct meegenomen kunnen worden. Dit maakt het nog makkelijker om onderweg te genieten van de verse, Mexicaanse keuken waar Salsa Shop om bekendstaat.
Nieuw jasje
De opening in de Reguliersbreestraat markeert ook de lancering van de nieuwe branding van Salsa Shop in Amsterdam. De felle kleuren maken plaats voor warmere tinten, met veel donkerrood en hout, die beter aansluiten bij de kwaliteit van de gerechten. De huisstijl doet denken aan een eigentijdse taqueria en Mexicaanse streetfood. De rebranding werd eerder getest in de vestiging in Eindhoven en wordt nu doorgevoerd op deze high-traffic locatie.
Wesseling: “Alle learnings uit Eindhoven komen samen in deze vestiging. De look & feel sluit nu volledig aan bij de kwaliteit die we willen uitstralen.”
De vernieuwde branding wordt niet alleen in de flagshipstore doorgevoerd, maar ook in alle toekomstige vestigingen en onlinekanalen. Naast de fysieke aanpassingen in de restaurants zelf, is ook de fotografie en de digitale communicatie in lijn gebracht met de nieuwe merkidentiteit.
Springplank naar het buitenland
De opening van de flagshipstore in de Reguliersbreestraat is een strategische zet voor de toekomst van Salsa Shop. De keten heeft als ambitie om op termijn de grootste Mexicaanse fast-casualformule van continentaal Europa te worden. Wesseling: “Deze locatie is een belangrijke test: als dit concept hier werkt, is het sterk genoeg om internationaal uit te rollen.”
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.