"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak."
Het concept Brownies & Downies is ontstaan door ondernemer Thijs Swinkels. Hij was afgestudeerd en wilde graag wat doen in de zorg, maar ook in de horeca. Daarom is hij in Veghel begonnen met een ‘Brownies&downieS’ concept op te zetten. Het is uitgegroeid tot een grote lunchketen, waarvan Dave nu de franchisenemer is van de locatie in Woerden. "Elke vestiging van Brownies&downieS is anders. Sowieso mag elke franchisenemer zijn eigen invulling geven aan de inrichting van de lunchroom. Hierdoor ziet elke vestiging van Brownies&downieS er uniek uit. In Woerden heb ik geprobeerd om echt een huiskamer te creëren. Waar je op je gemak bent, je schoenen uit doet en met je voeten op de bank gaat zitten, bij wijze van spreken. Toch zit de eigenheid vooral in onze medewerkers. Ze zijn uniek en zijn het gezicht van Brownies&downieS. Dat maakt het juist zo mooi", vertelt Dave van der Wolk. "We hebben eigenlijk twee groepen: de werknemers, die zijn hier gewoon in dienst, en de medewerkers, dat zijn onze ‘kanjers’. Zij vinden het geweldig om hier te werken. Ze komen elke dag met een glimlach hier naartoe en gaan ook weer met een glimlach naar huis. Vaak krijg ik in de avond nog appjes dat ze het hier zo ontzettend naar hun zin hebben."
De doelgroep
"Brownies&downieS heeft hier in Woerden verschillende doelgroepen. Je hebt het winkelend publiek, die gewoon aan het winkelen zijn en zin hebben in een goede bak koffie en een lekkere lunch. Dan heb je de doelgroep die een linkje hebben met onze medewerkers, dus familie, vrienden, mensen die in de zorg werken en iedereen die betrokken is met de kanjers. Daarnaast hebben we ook nog onze eigen doelgroep; alle mensen die het gewoon heel erg leuk en lekker vinden om hier te komen eten. Dit is een hele brede doelgroep, maar de hoofdoelgroep zijn toch wel vrouwen tussen de 18 en 70 jaar."
Brownies&downieS probeert hun doelgroep zo goed mogelijk te bereiken. "We hebben een facebook-pagina en Instagram. Ik merk wel dat we op Facebook vooral de oudere doelgroep aanspreken. Op Instagram trek je veel jongeren en ik denk dat we daar ook wel wat meer mee kunnen en moeten doen. Elke vestiging van Brownies&downies heeft een eigen social media. Ook hier zijn we dus erg vrij in met wat we willen posten."
Het motto
"Onze medewerkers zijn puur. Je merkt het in hoe ze met de gasten omgaan. Ze vragen hoe het met je gaat en zijn oprecht blij dat je er bent. Ze komen ook echt naar de deur rennen om je welkom te heten. Dat is het pure van deze mensen. Daarnaast streven wij ernaar om het bezoek perfect te laten voelen en onze medewerkers te laten zien hoe het eraan toe gaat in de horecawereld. We zijn geen zorginstelling, maar gewoon een restaurant met mensen in dienst die hier op dagbesteding zijn of stagelopen. We zijn een lunchroom en moeten ook gewoon geld verdienen."
Naam: Dave van der Wolk Naam lunchroom: Brownies & Downies Plaats: Woerden Koffie: €2,35,- Brownie naturel: €3,50,- Goedkoopste gerecht: Tomaat/paprikasoep: €6,25,- Duurste gerecht: Salade gemarineerde zalm: €13,50,- Aantal zitplaatsen binnen: 50 Aantal zitplaatsen buiten: 90 Aantal personeelsleden: 38
|
Deze crossmediale productie is gemaakt door Tami Groenendijk, studente van NIMETO Utrecht (Media & Communicatie). Uitgeverij PS: bv is een erkend leerbedrijf en middels deze samenwerking kunnen de studenten hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen.