Nieuwe Starbucks-locatie van ruim 500m2 opent op Schiphol

Auteur: Redactie
Opening 2 juli 2025
Nieuwe Starbucks-locatie van ruim 500m2 opent op Schiphol

Schiphol verwelkomt met trots een nieuwe Starbucks vestiging op de luchthaven, centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1. De recent geopende locatie is onderdeel van de herontwikkeling van deze lounge en is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.

Met een oppervlakte van 506 vierkante meter en circa 180 zitplaatsen is de vestiging centraal gelegen in Lounge 1. Bijzonder is dat deze nieuwe locatie precies op dezelfde plek is geopend waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland zijn deuren opende.  

"De komst van deze Starbucks is voor ons extra speciaal: niet alleen door de omvang en uitstraling, maar ook omdat het een terugkeer is naar de plek waar Starbucks in Nederland begon. Het past perfect bij de nieuwe beleving die we in Lounge 1 willen bieden met meer kwaliteit en comfort voor onze reizigers", aldus Arthur Reijnhart, chief commercial officer van Schiphol.

Amsterdamse invloeden

De vestiging combineert een hoogwaardige koffiebeleving met een lokale uitstraling, qua design en inrichting geïnspireerd op de stad Amsterdam. Reizigers kunnen hier terecht voor een uitgebreid assortiment aan koffie- en foodproducten, waaronder versgebakken croissants met gerookte zalm, avocado of pastrami, focaccia’s en warme gegrilde sandwiches. De koffiebonen worden lokaal gebrand in de Starbucks Amsterdam Roastery, wat zorgt voor een unieke en lokale smaakbeleving. 

"Deze opening weerspiegelt Avolta’s toewijding aan het bieden van uitzonderlijke reiservaringen door wereldwijd geliefde merken te combineren met authentiek lokale elementen. Met het unieke ontwerp, het uitgebreide foodaanbod en de nauwe band met de Starbucks Roastery in Amsterdam, biedt deze winkel reizigers een écht gevoel van plaats. Het is voor ons ook bijzonder speciaal, omdat dit de exacte locatie is waar we op 25 juni 2007 onze allereerste Starbucks-winkel op Schiphol openden", aldus Walter Seib, CEO Noord-, Oost- en Centraal-Europa van Avolta.

Lounge 1: vernieuwd en uitgebreid

De opening van Starbucks is onderdeel van de grootschalige vernieuwing van Lounge 1, waar reizigers terechtkomen na de securitycheck voor vluchten binnen Europa. De lounge is recent uitgebreid van 19.000 naar 24.000 m² waardoor er meer loop- en zitruimte is ontstaan. Ook het aanbod van winkels en horeca wordt flink uitgebreid met 23 nieuwe concepten die zorgen voor meer variatie, kwaliteit en beleving.  

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws