Coffeelovers heeft meest loyale klanten

Auteur: Redactie
Economie Franchiseketen 24 oktober 2024
Coffeelovers heeft meest loyale klanten

De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark koffie- en lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

 

De bezoekfrequentie in het afgelopen jaar en de intentie om terug te keren brengen samen de loyaliteit van de Nederlandse bezoekers in kaart. Gemiddeld bezoekt men een keten 2,7 keer per jaar, en 84% van de bezoekers wil binnen twaalf maanden terugkomen bij de keten.

Bezoekers Coffeelovers meest loyaal

Vijf ketens scoren hoger dan gemiddeld op zowel bezoekfrequentie als bezoekintentie. Bezoekers van deze ketens komen er relatief vaak en een hoog percentage heeft de intentie om de keten weer te bezoeken. Julia's en Coffeelovers staan aan de top met beide een terugkeerintentie van 96%. Coffeelovers scoort met een bezoekfrequentie van 4,9 eveneens het hoogst op frequentie. Dit maakt Coffeelovers de partij met de meest loyale klanten.

Slechts 51% keert terug naar Dunkin' 

Acht koffie- en lunchketens scoren lager dan gemiddeld op zowel frequentie van bezoek als intentie om terug te keren. Bezoekers van deze ketens komen er minder frequent en een laag percentage is van plan deze koffiezaken en lunchrooms weer te bezoeken. Met een intentie om terug te keren van slechts 51 procent scoort Dunkin’ het laagst op intentie van alle ketens in Nederland. Vanwege de lage intentie valt Dunkin’ buiten de loyaliteitsmatrix. D.E Café (75 procent) en Délifrance (77 procent) scoren eveneens laag op terugkeerintentie.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws