Win een personeelstraining voor je team

Auteur: Thijs Jacobs
Lekkerste Lunchroombroodje 3 augustus 2018
Win een personeelstraining voor je team

Fuze Tea is hoofdsponsor van de wedstrijd 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland'. Nu willen we natuurlijk graag weten waarom dit drankje zo goed past bij het lunchmoment. Robin Huijbrechts, Manager Shopper Marketing bij Coca-Cola European Partners staat ons te woord.

Natuurlijk zijn wij benieuwd naar de eigenschappen van Fuze Tea en waarom de drank zo goed past bij de lunch. Robin: “Fuze Tea is een fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat met weinig calorieën. Dit zorgt ervoor dat Fuze Tea perfect aansluit bij verschillende populaire lunchgerechten binnen de lunchroombranche. Daarnaast weten we dat 65 procent van de drankverkopen tijdens de lunch bestaat uit koolzuurvrije dranken, iets waar we met Fuze Tea goed op inspelen.”

Op welke vlakken is Fuze Tea onderscheidend van andere non-alcoholische dranken?

“Dit nieuwe drankje sluit perfect aan op de wensen van de Nederlandse consument. Men is op zoek naar dranken met weinig of geen calorieën, met ingrediënten van een natuurlijke oorsprong en met nieuwe en verrassende smaken. Vooral de nieuwe en verrassende fusion smaken van Fuze Tea zijn onderscheidend en uniek.”

Fuze Tea is in Nederland verkrijgbaar in zes smaken: Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon en twee bijzondere fusions: Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile. Alle 6 varianten zijn gemaakt op basis van duurzaam ingekochte thee-extracten.

Wordt er veel fris gedronken tijdens de lunch?

“Tijdens de lunch vormen non-alcoholische dranken het hoofdbestanddeel van de drankenomzet. Naast koffie, thee, sappen en smoothies zijn frisdranken hier een belangrijk onderdeel van. Specifiek zien we een stijgende vraag naar frisdranken die weinig of geen calorieën bevatten, ingrediënten van een natuurlijke oorsprong hebben en verrassende smaken bieden. Trends waar we met Fuze Tea perfect op inspelen doordat deze beschikt over een verrassende fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten.”

Het is een bewust drankje. Op welke vlakken?

“Fuze Tea is inderdaad een heel bewust drankje. Naast dat Fuze Tea duurzaam ingekochte thee bevat is de thee ook afkomstig van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing. Tot slot zit Fuze Tea in 100 procent recyclebare verpakkingen en heeft dit caloriearme drankje onlangs ook een Rainforest Alliance certificering gekregen wat het duurzame karakter van Fuze Tea benadrukt.”

Hoe zien jullie de omzetontwikkelingen in de lunchmarkt?

“In 2018 zien we een omzetverdeling van 61 procent food en 39 procent drinks. In 2011 was deze verdeling nog 70 procent food en 30 procent drinks. We zien dus dat lunchgasten steeds meer geld uitgeven aan dranken. Dit is voornamelijk gedreven door beter getraind personeel, meer aanbod van kwalitatieve dranken en de toename van verse sappen en smoothies.”

Wat zijn de laatste frisdranktrends?

“We zien dat de Nederlandse consument op zoek is naar dranken met minder of geen calorieën, met ingrediënten van een natuurlijke oorsprong en met nieuwe en verrassende smaken. Daarnaast weten we ook dat Nederlanders te weinig drinken en om de hydratatie aan te vullen op zoek zijn naar variatie. Naast water, of water met smaak, is ook ijsthee een drankje dat perfect aansluit bij deze toenemende hydratatiebehoefte. Ook speelt het bieden van meer beleving een steeds belangrijkere rol in het verhogen van de omzet. De 'perfect serve' biedt hiervoor mogelijkheden omdat je hiervoor al snel vijftien procent meer kunt vragen. Denk hierbij aan een mooi glas, ijs, de juiste garnering met vers fruit en een stirrer.”

Thee is aan een opmars bezig, sluit Fuze Tea daarbij aan?

“IJsthee is na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Het ijstheesegment groeide afgelopen jaar met tien procent. Eén op de twee Nederlanders drinkt ijsthee en één op de zes drinkt groene thee. Onze ambities met Fuze Tea zijn groot en er zit ook veel groeipotentie in de categorie. Fuze Tea sluit dus zeker aan bij de groeiende vraag naar (ijs)thee in Nederland.”

Wat is, demografisch gezien, de doelgroep van Fuze?

“We hopen natuurlijk dat iedereen in Nederland van Fuze Tea gaat genieten, maar in onze marketingcampagnes stellen we vooral de millennials als doelgroep centraal. Dit is een generatie die nog bewuster met eten en drinken bezig is dan andere generaties en die veel behoefte heeft aan producten met ingrediënten van een natuurlijke oorsprong.”

Doe je mee?

Wil jij laten zien dat je het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland in huis hebt? Stuur dan de receptuur, de lijst met ingrediënten, een foto van het broodje en de prijs op de kaart naar thijs.jacobs@uitgeverijps.nl of vul het online formulier in via deze link!
De winnaar van de award ontvangt namens de hoofdsponsor Fuze Tea een personeelstraining.

Overig nieuws