Sfeervol, informatief, enthousiasme, lekker proeven en inspiratie. Dit was vandaag allemaal te vinden op de Nationale Lunchroomdag. Een kleinschalige beurs exclusief voor lunchroomhouders.
*Kenniscentrum voor de branche*
Het was alweer de vierde keer dat deze beurs werd gehouden. In het kenniscentrum werden drie workshops aangeboden die ieder een kwartier duurde. Bezoekers kregen concrete informatie over de kansen en bedreigingen die er op dit moment gaande zijn in de lunchroombranche, de laatste trends op het gebied van eten en drinken, vijftien rendamentstips om meer omzet te behalen en de zes succesfactoren om te ontdekken wie je als lunchroom wilt zijn.
*De battles*
Op de Nationale Lunchroomdag gingen zes koks tegen elkaar battlen. In 90 seconden kregen zij de taak om een broodje te maken. Met de keuze voor de ingrediënten werd sterk naar de kostprijs gekeken. Kortom hoe kun je als lunchroom je kaart verbeteren met unieke broodjes en met een lage kostprijs.
*Justin Goes en Willem Treep*
Justin Goes (Subway) sprak in zijn sessie over het succes van Subway. De keten die 36.600 winkels in 36 landen heeft. Belangrijkste boodschap van Goes was "Zorg dat je klant tevreden is, elke klant is belangrijk."
Willem Treep, mede-eigenaar van Willem&Drees - van de boer uit de buurt, gaf ook een presentatie. Dit bedrijf zorgt ervoor dat de producten van boeren uit de directe omgeving naar de winkels in deze omgeving worden gebracht. "Er is een nieuwe trend dat mensen gaan vragen waar producten vandaan komen. Haal producten uit de omgeving dan kun je hier op inspelen."
*Grote merken*
Daarnaast konden bezoekers proeven van grote merken die ook aanwezig waren. Het inwinnen van informatie, op de hoogte blijven van de nieuwste smoothies en nog veel meer. Een dag om inspiratie op te doen op ieder gebied dat voor iedere lunchroomhouder interessant is. Kortom: een hoop tevredenheid!
~Myrtille Vromans~
Veel enthousiasme op Lunchroomdag
19 maart 2012