BBB Maastricht staat voor ‘More Horeca Success’ voor bezoekers én exposanten. Van 9 tot en met 11 oktober, kwamen duizenden horecaprofessionals samen in MECC Maastricht. Exposanten bevestigen het succes van de beurs middels geschreven orders en vele nieuwe contacten. Zowel bezoekers als exposanten zien de beurs als de verbindende factor tussen Nederlandse en Belgische horecaprofessionals. Nog nooit heeft de organisatie zoveel deelnames voor BBB Maastricht 2024 al bevestigd gedurende de beurs. Professionals gaven handvaten aan ondernemers tijdens sessies op de BBB Academy, waarbij ingegaan werd op huidige uitdagingen die er spelen in de horecabranche.
Maar liefst 20.000 vierkante meter aan food, drinks, horecaproducten en diensten uit alle segmenten zorgden voor drie inspirerende beursdagen. Er werd een programma gepresenteerd met onder meer wedstrijden, diverse (kook)demonstraties en netwerkmogelijkheden.
Ze onderscheiden zich ten opzichte van andere horecavakbeurzen door de diversiteit van het aanbod en verschillende themaconcepten, zoals het TIPPR No Waste plein, de sfeervolle Pubstreet, het Inspiratieplein, de Markt en de BBB Academy. Daarnaast werden er verschillende kookwedstrijden van hoog niveau georganiseerd in de BBB Battle Area. “Onze deelname aan BBB Maastricht was bijzonder productief. Het niveau is uitmuntend, met hoogwaardige bezoekers. We zijn zeer gastvrij ontvangen door de organisatie, alles klopt”, aldus Yvo Berendsen, directeur van Palux.
BBB Maastricht is een plek waar ondernemers uit ieder horecasegment samenkomen. Axel Savelsbergh van Texels Bier én winnaar ‘Meest Gastvrije Stand’: “In plaats van vijftig klanten te bezoeken, spreek ik ze nu allemaal op één dag én heb ik meerdere deals gesloten. Heel efficiënt. Daarnaast ontmoeten we ook veel nieuwe mogelijke klanten”.
Er heerste een gemoedelijke en vooral positieve sfeer gedurende de drie beursdagen, welke heeft bijgedragen aan het succes voor de horecaondernemer. “We staan ook op andere Horecabeurzen maar nergens is het zoals op BBB Maastricht. De plek waar wij business perfect kunnen combineren met de gezellige sfeer op de beursvloer, ook onderling tussen de verschillende exposanten”, aldus Jorg Rijkschroeff van Sit & Heat.
Horecaondernemers met interesse in ‘fine dining’ konden terecht op Folie Culinaire. Bezoekers genoten hier van culinaire hoogstandjes aan de volledig uitverkochte Chef’s Table by Gault&Millau en werden geïnspireerd door unieke wijn-spijs pairings bij de Tasting Experience door Guillaume Coret van Fijn-Proeverij. Internationale (sterren)chefs gaven demonstraties in de demokeuken van Culinaire Saisonnier in samenwerking met Euro-Toques Nederland. Yolande Vesters – voorzitter van Euro-Toques Nederland: “We willen de samenwerking nog verder uitbreiden de komende jaren. BBB Maastricht is een prachtige beurs. De internationale chefs kregen veel aandacht in de demokeuken en dit werd bekroond met een mooie winnaar voor de Palux Innovation Awards”.