Oud-winnaar Lekkerste Lunchroombroodje, Paul Bakker: ''Nu alweer op het niveau van voor corona''

Auteur: Thijs Jacobs
Lekkerste Lunchroombroodje 10 augustus 2021
Oud-winnaar Lekkerste Lunchroombroodje, Paul Bakker: ''Nu alweer op het niveau van voor corona''

De award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland bestaat sinds 2011. In deze reeks spreken we met de oud-winnaars van de award en vragen hoe het nu met ze gaat en wat het winnen van de award voor hen heeft betekend.

Dit keer Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Hij won in 2018 de award voor het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland met de ‘Mr. Baker goes Asia’.

Hoe gaat het met je?

“Heel goed, we zijn inmiddels bijna een jaar op vakantie samen met de kinderen. Maar ook op afstand ben ik betrokken bij de zaak, dat gaat prima. We hebben bijvoorbeeld een webshop uit de grond gestampt en voor take-away zijn we ook tijdens de coronaperiode gewoon open geweest, behalve tijdens de eerste lockdown. Op dit moment zitten we alweer op het niveau van voor corona en vorig jaar juli draaiden we de beste omzet ooit. Het komt wel weer goed.”

Wat heeft het winnen van de award voor je betekend?

“We hebben er de vruchten van geplukt door zelf veel persberichten te versturen, een buitenbord te plaatsen en het menu aan te passen. Omdat we het flink hebben ‘uitgemolken’, heeft dat aardig wat nieuwe gasten opgeleverd.”

Staat het broodje nog op de kaart?

“Jazeker, het is zelfs een van de drie bestverkopende broodjes.”

Wat was de prijs van het broodje toen en nu?

“De exacte verkoopprijs van toen weet ik niet meer, ik schat dat we de prijs met zo’n vijftig cent hebben verhoogd. Nu kost hij net geen tien euro. Om mij heen zie ik dat iedereen zijn prijzen verhoogt om de coronapariode goed te maken, maar dat hebben wij tot nu toe niet gedaan. Er komt binnenkort trouwens wel een nieuwe kaart met andere prijzen…”

Is de marge op het broodje veranderd?

“Nee, we doen geen concessies aan kwaliteit, dus de prijsverhoging is doorgevoerd om de marge gelijk te houden. Die was en is goed.”

Was het broodje destijds een bestseller?

“Hij doet het nog steeds goed en destijds heb ik het broodje speciaal ontworpen voor de wedstrijd, waarna het als een raket verkocht.”

Wat zou je nu anders doen?

“Aan het winnende broodje zou ik helemaal niks veranderen, het is perfect zo.”

Wat is nu je bestseller?

“De topper is nu een luxe Bourgondische sandwich met langzaam gegaarde kippendij, avocado, truffelmayo, crispy bacon, pijnboompitten en raketsla.”

Doe je dit jaar weer mee?

“Graag zelfs, we gaan weer broeden op een mooie inzending.”

Hoe doe je zelf mee?

Vul onderstaand aanmeldformulier in. Vergeet niet de prijs op de kaart, de naam van het gerecht, de naam van je lunchroom, een foto van het broodje en de receptuur en bereidingswijze mee te zenden (als pdf). Om de wedstrijd nog actueler te maken, mogen dit jaar ook bezorgbroodjes meedingen naar de award. Dit houdt in dat een broodje online aangeboden wordt en bezorgd kan worden.

Lukt het niet met het formulier, dan kun je je aanmelding ook per e-mail doen. Dit kan via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. Voor het wedstrijdreglement verwijzen we je graag naar deze pagina. 

Heel veel succes met je deelname. We kijken uit naar je inzending!

LLBwinnaars

Overig nieuws