November heeft drie speciale dagen voor lunchrooms

Auteur: Redactie
1 september 2024
November heeft drie speciale dagen voor lunchrooms

Ondernemen in de horeca is vooruitkijken. Waar liggen de kansen die voor dat extra beetje omzet zorgen? De redactie van Lunchroom heeft alle extra omzetmomenten voor de horeca gebundeld in de Horeca Kansen & Omzet kalender. Om je voor de maand november op weg te helpen, hebben we een aantal van deze momenten uitgelicht.

Lunchrooms kunnen in november profiteren van diverse dagen, waaronder Singles’ day, Internationale studentendag en de intocht van Sinterklaas.

11 november, Singles’ day

Singles’ Day is oorspronkelijk een groot winkelevenement in China, dat zich heeft verspreid naar andere delen van de wereld. Voor jou, als ondernemer, biedt deze dag een perfecte kans om in te spelen op de singles. Bijvoorbeeld door een speciaal menu aan te bieden of een bijzondere aanbieding voor de singles.

Naast het samenstellen van speciale menu’s kan je natuurlijk ook evenementen organiseren op 11 november. Organiseer een speeddatingevenement of plan een feestavond speciaal voor singles. Je kunt hiervoor samenwerken met lokale influencers die jouw evenement online kunnen promoten.

17 november, Internationale studentendag

Op 17 november staat er niemand anders centraal dan de student. De gasten die jouw onderneming energie en levendigheid kunnen brengen. Bied op deze dag speciale kortingen aan voor studenten, zodat ze kunnen genieten van hun avond. Of organiseer een speciaal evenement, zoals een thema-avond of en ‘Internationale studentendag Happy Hour’.

Werk samen met lokale universiteiten of studentenverenigingen en ontdek waar studenten momenteel behoefte aan hebben. Vervolgens trek je de studenten aan via de sociale mediakanalen die populair zijn onder studenten. Nog beter: organiseer een fotocompetitie; hierdoor promoot je niet alleen de internationale studentendag, maar ook jouw onderneming.

Volgens het Foodservice Instituut Nederland zijn het de jongeren tussen de 18 en 25 jaar die steeds minder zelf koken. Het instituut geeft aan dat dit te maken heeft met tijdgebrek en het gevoel van gejaagdheid. Help de studenten inzien dat tijdgebrek geen belemmering hoeft te zijn en geef een workshop koken. Leer de studenten dat er ook heerlijke gerechten op tafel kunnen staan binnen tien- of zelfs vijf minuten.

16 november, intocht van Sinterklaas (Nederland)

De intocht van Sinterklaas is een feest voor jong en oud. Voor jouw onderneming dus een uitstekende kans om op in te spelen. Vier de intocht met een speciaal Sinterklaasdiner en gebruik de klassieke lekkernijen in je gerechten. Een ijskoffie met pepernoten of een gerecht met speculaas, het kan alle kanten op. Deel vooral ook lekkers uit aan de kinderen, dit verhoogt het enthousiasme van de jonge gasten. Wil je het extra bijzonder maken? Nodig Sint en Piet een paar dagen na de intocht uit!

Door alle suikers in de heerlijkheden die Sinterklaas met zich meebrengt zullen de kinderen extra actief zijn, in tegenstelling tot sommige ouders. Regel een knutseltafel waar alle kinderen samen kunnen spelen terwijl de ouders genieten van een rustgevende high tea. Natuurlijk wel in het Sinterklaasthema.

Ook hierbij is sociale media een handig platform om niet alleen je evenementen bekend te maken, maar ook je naamsbekendheid te vergroten. Geef je bezorger of serverend personeel een Sinterklaas goody bag mee voor de kleintjes. Twee vliegen in een klap: blije kinderen en trotse ouders. Wie weet plaatsen ze zelfs een foto op sociale media!

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws