La Place introduceert haar succesvolle foodserviceformule nu ook in Denemarken met de opening van een nieuw restaurant in Kopenhagen. Vanaf nu kan ook de Deense consument kennismaken met het assortiment van La Place dat een keuze biedt uit een gevarieerd menu met verse en lekkere gerechten, waarmee zij gasten een ‘Love at first bite’-ervaring wil bieden die de smaak en zintuigen prikkelt, zo meldt het bedrijf zelf.
Met deze succesformule wil La Place nu ook vaste voet aan de grond krijgen in Denemarken, waar zij later dit jaar ook voornemens is restaurants op andere locaties te openen, waaronder Kopenhagen Airport. Het nieuwe restaurant bevindt zich in het treinstation van Kopenhagen en telt ruim 250 vierkante meter.
Samenwerking met SSP
Met de opening van het eerste restaurant in Denemarken geeft La Place invulling aan haar ambitie om de Nederlandse foodserviceformule ook in andere Europese landen aan te bieden. Voor de marktintroductie in Denemarken is Jumbo Groep Holding - eigenaar van La Place - een strategische samenwerking aangegaan met SSP, een internationale organisatie met aanwezigheid in meer dan 33 landen die reizigers van over de hele wereld op vliegvelden en treinstations bedient van eten en drinken. SSP zal het onlangs vernieuwde concept van La Place op basis van een franchiseformule in de Deense markt zetten.
Internationale expansie met franchiseformules
“Door de samenwerking met SSP kunnen wij ons concentreren op de verdere uitrol van La Place in Denemarken. Hiermee geven we invulling aan onze strategie om op termijn groei te realiseren in zowel binnen- als buitenland. Dit doen we vanuit de overtuiging dat de kracht van onze foodserviceformule zich ook voor markten in het buitenland leent”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo.
“Deze internationale expansie zal vorm krijgen door middel van franchiseformules waarbij we de krachten bundelen met sterke spelers als SSP, dat in Denemarken een lange staat van dienst heeft en een uitstekende kennis van de lokale Deense markt. Met de opening van La Place Kopenhagen zetten we een eerste stap naar de uitbreiding van ons concept in Denemarken en we hebben er alle vertrouwen in dat we samen een mooie toekomst tegemoet gaan.”
‘All day good food fast’
In het concept van La Place draait het om ‘All day good food fast’: lekker, goed en vers eten waarbij de nadruk ligt op smaak en zintuigelijke verleiding, snelheid en gemak. Het concept speelt volop in op de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van food en foodbeleving. Het nieuwe restaurant in Kopenhagen biedt gasten een uitgebreid en gevarieerd assortiment van zo’n 80 gerechten, met een ruime keuze uit signature recepten, verrassende seizoenstoppers en vegetarische en veganistische opties. Bezoekers van la Place Kopenhagen kunnen de verse gerechten ‘on the go’ bij de Express Counter meenemen of, zodra dit weer mogelijk is, in het moderne marktplaatsrestaurant consumeren.
Over La Place
Sinds 1987 is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. De horecaketen combineert het beste van de markt met een selfservice restaurant. Sinds de oprichting speelt La Place in op de trend van verse en lekkere voeding. Zo werken de professionals enkel met verse grondstoffen en worden eigen, unieke recepten voor de ogen van de klant bereid. La Place heeft naast 60 vestigingen in Nederland ook locaties in de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Duitsland. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding B.V.
Blijf op de hoogte
Eén keer per week het actuele en relevante lunchroomnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.