Eind maart opent het internationaal gerenommeerde koffielabel LOT61 haar tweede Amsterdamse vestiging in DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station. Een A-locatie waar momenteel hard aan een ongedwongen koffieconcept wordt gewerkt.
In 2013 opende LOT61 haar eerste koffiezaak in Amsterdam Oud-West, een vaste pitstop voor koffieliefhebbers om hun cafeïneshot voor onderweg of thuis te halen. Al snel werden de koffiebonen ook op veel andere plekken in en buiten de stad geserveerd en verkocht. Inmiddels is het label uitgegroeid tot een koffiebegrip. Op het moment dat DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station besloot om de koffiebeleving in het hotel naar een hoger niveau te tillen, was de keuze voor LOT61 dan ook snel gemaakt.
Floris Licht, General Manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station: "Hun onberispelijke kwaliteit, toewijding aan duurzaamheid en voortdurende streven naar perfectie sluiten perfect aan bij onze eigen ambities. Als hotel zijn we ervan overtuigd dat LOT61’s onderscheidende producten, smaken en unieke “brand experience” een perfecte toevoeging zijn op alles wat ons hotel nu al biedt."
Oog voor detail
Studio Smörgasbord is verantwoordelijk voor het ontwerp van de nieuwe LOT61 store. Het resultaat is een warm design waar de liefde voor vakmanschap en uitzonderlijke koffie worden aangewakkerd. In de nieuwe koffie store wordt gebruik gemaakt van een minimalistisch en “eerlijk” palet aan materialen in de vorm van terracotta stenen, gerecycled van bouwafval (van het Amsterdamse Stonecycling™), tegenover een grote sculpturale bar gesneden uit HI-MACS®. Het kleurenpallet is gebaseerd op de opvallende koffieverpakkingen van LOT61 en is doorgevoerd in de gehele store. In het design is al ruimte voor een groot aantal koffie-liefhebbers. Dit zal vanaf april verder worden uitgebreid met een ruim terras met uitzicht over het Oosterdok.
Adam Craig, oprichter van LOT61: “Onze nieuwe vestiging is bedoeld voor vaste gasten, reizigers, Amsterdammers en fijnproevers die op zoek zijn naar comfort. Naast onze vertrouwde koffiefavorieten staan er ook nieuwe seizoensgebonden 'taste experiences' op het menu, mogelijk gemaakt door de speciaal gebouwde cold brew-installatie. Hiermee experimenteren we met nieuwe technologieën op het gebied van koffie en bieden we een platform voor barista’s en mixologists om hun skills tentoon te stellen.”
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.