KEEN Coffee start crowdfunding voor eigen koffiebar in Utrecht

Auteur: redactie
Opening 24 april 2024
KEEN Coffee start crowdfunding voor eigen koffiebar in Utrecht Bonne Postma, Joris Goossens en Roderick Schouten van KEEN Coffee

Utrechtse Koffiebranderij KEEN Coffee opent binnenkort het eerste proeflokaal voor specialty coffee op het Stadhuisplein in Utrecht, om de deuren te openen zijn zij een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow. De bar opent in een voormalig juwelierspand waar zij straks naar eigen zeggen juweeltjes van koffie presenteren. In de bar kun je straks het hele assortiment van de vijftien verschillende koffiebonen proeven, hiermee wordt de bar een echte koffiebeleving.

KEEN Coffee wordt gerund door drie ondernemende koffieliefhebbers. Met hun passie voor kwaliteit en vakmanschap heeft KEEN Coffee zijn stempel gedrukt op de koffiecultuur in Utrecht en ver daarbuiten. De branderij levert koffiebonen die zorgvuldig geselecteerd zijn en de ondernemers werken hierin persoonlijk samen met koffieboeren uit de verschillende koffieregio’s in de wereld; samen zetten zij stappen in het verbeteren van de koffieketen. Met hun eigen branderij hebben zij ook volledige controle over het brandproces, van selectie tot branding, wat bijdraagt aan de kwaliteit en smaak van de koffie.

Eerste proeflokaal voor specialty coffee

Nu staat KEEN Coffee op het punt om zijn debuut te maken met hun eerste eigen bar in het hart van Utrecht: KEEN Coffee Bar. In de bar kunnen gasten straks kiezen uit wel vijftien verschillende soorten koffiebonen, waarmee de barista espresso, cappuccino of filterkoffie bereidt. “We willen echt een plek neerzetten waar mensen kunnen ontdekken en leren, je kiest straks bijvoorbeeld voor een proeverij van twee koffies met uitleg over de verschillen in afkomst en smaak”, vertelt mede-eigenaar Bonne Postma.

“Maar het hoeft niet altijd zo ingewikkeld hoor, het wordt ook gewoon een fijne plek waar je van je cappuccino en croissant in de zon op ons terras kunt genieten”, vult Roderick Schouten aan. De bar opent namelijk op het Stadhuisplein in het oude juwelierspand, een pittoresk pand dat op het zuiden staat. De ondernemers openen straks een klein terras voor de deur.

Crowdfunding

Om het proeflokaal te openen werken de ondernemers samen met het crowdfunding platform CrowdAboutNow. Voor de opening en inrichting is minimaal 120 duizend euro nodig, er komt een grote bar als middelpunt van de zaak en ook wordt er meubilair op maat gemaakt. Als er meer opgehaald wordt dan 120 duizend euro, investeren de ondernemers gelijk in terrasmeubilair. Joris Goossens: “We kiezen voor crowdfunding, omdat we het ook heel leuk en belangrijk vinden om mensen bij onze plannen en ambities te betrekken. Het is de betrokkenheid en het contact met mensen die meeleven en samen met ons de schouders eronder zetten, wat ontzettend veel energie geeft!” Inmiddels is al meer dan 65.000 euro opgehaald.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws