Interview: 'Vier jaar later profiteren we nog steeds'

Auteur: Roy Spijker
Interview: 'Vier jaar later profiteren we nog steeds'

Trots waren Rob en Aniëlka van lunchroom Smaak in Rijen, toen hun broodje The Social Club in 2013 de wedstrijd om Het Lekkerste Lunchroombroodje won. Volgens Rob brengt deze overwinning vier jaar later nog steeds voordelen met zich mee. 

DOWNLOAD GRATIS DE NIEUWSTE EDITIE VAN LUNCHROOM

"The Social club wordt nog steeds veel verkocht,” zegt Rob. “Het populairste broodje op de kaart is het niet meer, maar als we tegen gasten zeggen dat dit broodje ooit is uitgeroepen als Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland reageren ze enthousiast. Op de menukaart staat ook geschreven dat het broodje de wedstrijd heeft gewonnen en je ziet toch dat dit werkt. Het staat nog altijd in de top 5 van meest bestelde gerechten. We gebruiken de titel die we hebben gewonnen nog steeds in onze correspondentie. Vier jaar later profiteren we nog steeds."

Positieve vibe
Door mee te doen aan Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland merkte Rob dat dit op vele vlakken positief uitpakte. "Er ontstond een positieve vibe in onze zaak. De mensen in de keuken werden gemotiveerd om iets creatiefs te bedenken, maar ook om de kwaliteit van de broodjes te waarborgen. Daarnaast merkten we dat onze gasten er blij van werden dat The Social Club is uitgeroepen tot Het Lekkerste Lunchroombroodje van 2013. Mensen in Rijen vertelden vol trots aan familieleden die ergens anders vandaan kwamen dat ze hier lekker konden lunchen. We kregen het zeker in de eerste maanden heel druk. De omzet steeg met 15 tot 20 procent in deze periode."

Inspiratie
The Social Club is een broodje voor twee personen, dat is belegd met reepjes gemarineerde biefstuk, gerookte zalm, zoetzure wortel, komkommer, witte koolsalade en een gamba wasabi-delight. De inspiratie voor dit gerecht is opgedaan bij een eerdere winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje. "Ik heb twee koks naar ’t Stief Kwartierke in Breda (winnaar Het Lekkerste Lunchroombroodje 2012 met ‘say cheese’, red.) gestuurd om inspiratie op te doen. Daar hebben zij gezien hoe het is om met lokale streekproducten te werken. Hier is The Social Club uit ontstaan. Dat is dan ook een tip die ik andere lunchrooms mee wil geven. Kijk bij collega’s en laat je inspireren."

Word jij de winnaar van Het Lekkerste Lunchroombroodje 2017?

Wil jij net als Rob & Aniëlka ook de prijs voor Het Lekkerste Lunchroombroodje winnen? Dat kan! Stuur ons de receptuur en een foto van je broodje (of iets wat er op lijkt: een bagel mag dus ook). Klik hier om je in te schrijven voor de wedstrijd. 

Overig nieuws