Antonio Meijer opent 30 januari zijn tweede Bagels & Beans vestiging in de Spoorzone vlak bij het centraal station in Tilburg. Antonio: “Er is in een stad als Tilburg gewoon ruimte voor een tweede Bagels & Beans. Met de gekozen locatie aan het Burgemeester Stekelenburgplein hebben we een goede keus gemaakt om ook van deze vestiging een succes te maken.”
Antonio heeft als geboren en getogen Tilburger een bijzondere band met de stad. Niet voor niets dat hij al 10 jaar vol bevlogenheid zijn Bagels & Beans in het pand aan de Oude Markt runt. “Het is een mooie Nederlandse formule met een internationale uitstraling. Het merk past bij mij door de eerlijke en originele producten op de menukaart in combinatie met de visie dat iedere gast blijer moet vertrekken dan dat hij of zij binnenkwam.”
Door de jaren heen heeft hij de lunchcultuur in Nederland zien veranderen. “Wij hebben van origine geen lunchcultuur zoals je dat bijvoorbeeld in Zuid-Europa of de VS ziet. Toch is dat al een tijdje aan het veranderen en wordt er in Nederland ook veel buiten de deur geluncht. Wat mij verder opvalt is dat er meer eetmomenten komen buiten het traditionele ontbijt en lunch. Gasten eten meer op andere momenten van de dag en ik vind dat wij daar met Bagels & Beans goed op inspelen.”
Met de openingstijden past de nieuwe vestiging zich volledig aan de natuurlijke habitat van het flora en fauna rondom het stationsgebied aan. “Doordat we op doordeweekse dagen vroeger open en later dicht gaan dan op de Oude Markt, voorzien we in de behoefte om vanaf 07.30 te komen ontbijten of koffie te drinken. Omdat we ook pas om 18.30 sluiten is het mogelijk voor gasten om eventueel na werk nog langs te komen om wat te eten of te drinken.”
De twee vestigingen van Antonio liggen hemelsbreed ongeveer 1 kilometer van elkaar vandaan, maar begeven zich beiden in een totaal andere ‘wereld’. Zeg je Oude Markt dan zeg je drukke weekenden en veel winkelend publiek. Terwijl de vestiging aan het Burgemeester Stekelenburgplein zich zal kenmerken door drukkere doordeweekse reisdagen en meer behoefte aan takeaway. Maar, zoals Antonio zelf zegt: “Het blijft koffiedik kijken natuurlijk. Wat ik wel zeker weet is dat we er samen weer een succes van gaan maken en iedere gast vrolijker laten weggaan dan hij of zij binnenkwam.”
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.