Het bedrijfspaspoort van…

Auteur: Roy Spijker
Het bedrijfspaspoort van…

Naam: Johnny Ma
Leeftijd: 30
Hoe heet je zaak? SAP Bagel & Juice Bar
De locatie van je zaak: Stationsstraat 8, Maastricht

DOWNLOAD HIER GRATIS DE MAARTEDITIE VAN LUNCHROOM!

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
SAP is een moderne lunchroom met ECHTE NY bagels en de meest gekke, verse sapcombinates in de hoofdrol. Men komt bij SAP om heerlijk te eten (lekkerste lunchroombroodje van Nederland) dat opgediend wordt door leuk personeel (meest gastvrije bedrijf in Maastricht) of gewoon om af te spreken met vrienden/collega’s (overal stopcontacten) onder het genot van een kopje koffie.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak? 
De mannequin challenge met al het personeel, gasten en de crew van Lunchroom.nl tijdens de uitreiking van Het lekkerste Lunchroombroodje van Nederland!

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom? 
Mijn ouders. Zij hebben - zonder kennis van de taal, cultuur en het onderwijs - 30 jaar lang verschillende zaken gerund om hun familie onderhouden.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Poke (Hawaiiaanse keuken), luxe tosti’s en gefermenteerde producten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen? 
Aandacht en respect voor je personeel.

Waar bespaar je op? 
Micromanagement, zorg dat je hier personeel voor hebt, zodat je op het grote plaatje kan letten.

Wat doe je in je vrije tijd? 
Lezen en bijhouden van food trends, time management, personeelsmanagement, zelfontwikkeling en ontwikkelingen in stad en regio.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen? 
Op de doelgroep die je graag voor je concept wilt krijgen, dus altijd net een stapje hoger mikken.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Lunchrooms blijven zich ontwikkelen met meer diversiteit, maar ook het aanbod in lunchrooms gaat toenemen. Ook buiten de Randstad zal men steeds vaker uit eten gaan tijdens lunchtijd en ze maken er een genietmoment van i.p.v. een snelle hap. De trend zal zich dus verplaatsen van fastfood naar fastcasual. Men gaat focussen op gezond, transparant en vers. Ze willen weten wat ze op hun bord krijgen en waar het vandaan komt; het liefst voor hun neus bereid. 

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer? 
Behalve dat ik ontiegelijk rijk wil worden, hoop ik dat ondernemerschap nooit zal vervelen en er altijd uitdagingen blijven. 

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak? 
Altijd een stap voor blijven op trends door goed in te lezen.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan? 
Vooral social media.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Social media

WIL JIJ HET LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017 WINNEN? SCHRIJF JE HIER IN!

Wat is de bestseller op de kaart? De BlTCH bagel
Prijs kopje koffie: 2 euro
Prijs kopje thee: 2 euro
Prijs frisdrank: hebben we niet 
Prijs glas wijn: hebben we ook niet 
Prijs biertje: ook niet 
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Bagel met avocado, euro 3,80
Prijs en naam duurste gerecht: Triple Meat Bagel (kip, ham, spek, bbq-saus), euro 6,80
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 0
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? 300.000 euro
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Verse sinaasappelsap 
 

Meer lezen over Het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!

Overig nieuws