Fresh food & coffee café Anne&Max opent de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland. Deze nieuwe locatie bevindt zich in de Domstraat in Utrecht en wordt geleid door franchisenemers Bram Janssen en Ralph Prumper. Anne&Max staat bekend om haar gastvrije huiskamers waar alle producten zorgvuldig volgens een planeetaardige visie worden geselecteerd. Dit betekent dat niets ten koste mag gaan van iets of iemand anders. De vestiging biedt naast koffie, ontbijt, high-tea, lunch en borrel nu ook voor het eerst een avondkaart aan. De reden van de uitbreiding van het menu is de komst van het eerste Anne&Max boutique hotel boven de nieuwe locatie.
Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “We zijn ontzettend trots om de dertigste Anne&Max en ons eerste boutique hotel in Nederland te openen. Met Anne&Max willen we een plek creëren waar iedereen zich op elk moment van de dag op zijn gemak voelt en daar voegen we nu ook de avond en nacht bij. Alles binnen ons concept wordt met zorg uitgekozen. Van producten tot interieur en van werkkleding tot de toiletartikelen in de hotelkamers. Het openen van deze nieuwe vestiging betekent veel voor ons. Door te groeien en ons concept uit te breiden kunnen we met onze planeetaardige visie steeds meer positieve impact maken.”
Tweede locatie voor de franchisenemers
Prumper en Janssen weten als geen ander hoe ze van deze nieuwe Anne&Max een succes moeten maken. De twee openden eind 2021 al een Anne&Max locatie in het Domkwartier in Utrecht. “Alle locaties van Anne&Max hebben een specifieke insteek. Onze vestiging zit aan het einde van een winkelstraat, vlak bij De Dom, op een zogeheten high traffic locatie. Dit houdt in dat we een mix van gasten mogen ontvangen, waaronder vaste gasten, studenten, toeristen en daggasten die na het winkelen een koffie of een borrel willen. Mensen die het concept nog niet kennen, zien de sfeer en komen binnen. Dit alles zorgt voor ons succes. Daarom hebben Ralph en ik met onze tweede locatie opnieuw gekozen voor een plek dicht bij De Dom,” aldus Janssen.
Beide ondernemers kwamen jaren geleden voor het eerst in aanraking met Anne&Max. “Mijn vriend en ik hebben allebei in Amsterdam gestudeerd. Er waren toen maar een paar plekken waar we fijn konden studeren en de koffie lekker vonden. Anne&Max was onze favoriet. De medewerkers waren altijd vriendelijk en er hing een fijne, persoonlijke sfeer. Jaren later wilden we samen gaan ondernemen en kwamen we Anne&Max op de markt tegen. We grepen onze kans,” vertelt Janssen. Prumper en Janssen zijn na twee jaar nog steeds erg enthousiast over de formule en klaar voor deze nieuwe uitdaging. Janssen ligt toe dat hij de vanzelfsprekendheid van het planeetaardige concept heel prettig vindt. “Iedereen is welkom en je kan ervan uitgaan dat alle gebruikte producten natuurlijk, lekker en verantwoord zijn. Gastvrijheid en goed eten en drinken staan natuurlijk voorop, maar aan de achterkant klopt alles ook gewoon.”
Van huiskamer naar slaapkamer: eerste Anne&Max boutique hotel
Boven de nieuwe Anne&Max locatie in Utrecht opent straks het eerste Anne&Max boutique hotel. Nu nog in stijl van het hotel dat is overgenomen, maar vanaf het voorjaar worden alle kamers ondergedompeld in het Anne&Max concept. “Het was altijd al een droom om ooit samen een hotel te openen,” vertelt Janssen. “Toen we begonnen met onze locatie op het Domkwartier had de verkoper ook een B&B. Dit bracht ons op ideeën. Ralph heeft eerder boutique hotels onder zijn hoede gehad, dus de ervaring was daar. We probeerden ons voor te stellen hoe het huiskamerconcept in een hotel tot uiting zou komen. Hoe ziet het eruit als je gaat logeren bij Anne&Max? Wat maakt het huiselijk en hoe zie je dit terug in de kamers? Daarnaast was er vanuit Anne&Max altijd al de wens om uit te breiden naar een totaal beleving. Op het moment dat zij een franchisenemer zochten voor deze locatie, viel alles op zijn plek.”
Avondkaart: voor het eerst dineren bij Anne&Max
Naast het Anne&Max menu is voor deze nieuwe locatie ook een avondkaart ontwikkeld. Deze avondkaart sluit aan op het planeetaardige concept van de franchiseformule en breidt het mediterrane gevoel van de keten uit. Gasten mogen in de namiddag blijven zitten, worden goed verzorgd en kunnen een borrel bestellen van de uitgebreidere wijnkaart of bieren op de tap. Het concept van een ervaring delen wordt ook doorgevoerd in de avondkaart met een focus op shared dining. Het boutique hotel opent officieel haar deuren op 1 maart 2024.
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.